Az új Ford Mustang Mach-E
Hír megjelenése: 2020.12.12
Egy új faj első példánya: a Ford Mustang Mach-E készen áll, hogy nulla károsanyag-kibocsátású, mégis borzongatóan izgalmas vezetési élménnyel nyűgözze le vásárlóit.
A Ford legelső sorozatgyártású, teljesen új alapokról tervezett, kifejezetten elektromos hajtású, nulla károsanyag-kibocsátású modellje, a vadonatúj Mustang Mach-E 2021 harmadik negyedévében érkezik a márkakereskedésekbe.
A Mustang Mach-E immár a tisztán elektromos hajtású autóra vágyó vásárlók számára is megadhatja azt a szabadságot, teljesítményt és ikonikus karaktert, ami eddig a világ legkelendőbb sportkocsijának sajátja volt. Gázadásra lelkesen reagáló, energiahatékony, akkumulátoros hajtásláncával a Mustang-család legelső SUV-változata többféle kivitelben is megrendelhető: a hátsó kereket hajtó egymotoros verzió mellett a kínálatban egy két elektromotoros, összkerékhajtású variáns is szerepel, amelynek 3,7 másodperces gyorsulási értéke1 már a szupersportkocsik kategóriáját idézi.
A normál és kibővített kapacitású akkumulátorok választéka tekintélyes hatótávolságot garantál: a WLTP-szabvány szerint tisztán elektromos hajtással mért2, két feltöltés közt akár 610 kilométeres hatótávval nyugodtan útnak indulhat.
A Mustang Mach-E bemutatásával a Ford új dimenziókat nyit meg a kifinomult kényelmi és vezetéssegítő technológiák terén. Az új generációs SYNC megtanulja a vezető szokásait, és ennek alapján időt spóroló javaslatokat tesz3. A Telefon-a-kulcs4 funkció felismeri a tulajdonos okostelelefonját, és nyitja az ajtókat. Az Intelligens Hatótávolság technológia felhőalapú konnektivitást használ a még megtehető távolság pontos kiszámításához5. Mindemellett pedig rendelkezésre állnak a Ford legújabb vezetéssegítő, parkolássegítő és balesetmegelőző technológiái6 is.
Minden Mustang Mach-E vezetőjének rendelkezésére áll három különleges (Suttogó, Élvezetes és Féktelen) üzemmód, amelyekkel pillanatnyi hangulatához igazíthatja a menetdinamikát és azt, hogyan hasson az autó az érzékeire. Ráadásul a kupés vonalvezetésű, ötüléses SUV a vezeték nélküli frissítéseknek köszönhetően az idők során egyre tökéletesebbé válik.
“A Mustang Mach-E az egyik legizgalmasabb autó, amit a Ford valaha bemutatott,” vélekedett Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “Ez a kifejezetten elektromos hajtásúra tervezett jármű nagyon új, mégis jellegzetesen Mustang, és élvonalbeli, 610 kilométeres hatótávolságával éppen a megfelelő pillanatban jelenik meg Európában.”
Felvillanyozó teljesítmény
A Ford Team Edison úgy alakította ki a Mustang Mach-E platformját, hogy teljes egészében kiaknázható legyen általa a teljesítményt javító súlyelosztás és az elektromos hajtáslánc nyomatékleadása.
Mind a normál hatótávolságú 288 cellás, 68 kWh (valós) kapacitású, mind pedig a nagyobb hatótávolságot biztosító 376 cellás, 88 kWh (valós) kapacitású lítiumion akkumulátor a két tengely között, a padló alatt kapott helyet; ezzel még mélyebbre került az autó tömegközéppontja, tovább erősítve a sportos Mustang-menetdinamikát.
A nagy teljesítményű akkumulátorokat extrém alacsony, mínusz 40 Celsius fokos hőmérsékleten is tesztelték, és vízálló burkolattal látták el, ami egy baleset során elnyeli az ütközéskor ébredő erőhatásokat. Az akkumulátort fejlett aktív folyadékhűtés- és fűtés tartja olyan hőmérsékleten, ami ideális teljesítményt és feltöltési időt biztosít.
Az akkuban tárolt áram egy vadonatúj, olajhűtésű, hátulra beépített váltakozóáramú elektromotort táplál, ami a hátsó kerekeket hajtja; az összkerékhajtású modellekben ezt egy elölre beépített elektromotor is kiegészíti. A hátsó tengelyt hajtó állandó mágneses szinkronmotor mindössze 0,5 másodperc alatt éri el csúcsnyomatékát, vagyis hihetetlenül gyorsan reagál a vezető gázparancsára:
- A hátsókerékhajtású Mustang Mach-E teljesítménye 269 LE a normál akkumulátorral és 294 LE a nagyobb kapacitású akkuval. A forgatónyomaték 430 Nm, és az autó 6,1 illetve 6,2 másodperc alatt gyorsul álló helyből 100 km/órára. 1
- Az összkerékhajtású Mustang Mach-E teljesítménye 269 LE a normál akkumulátorral és 351 LE a nagyobb kapacitású akkuval. A forgatónyomaték 580 Nm, és az autó 5,1 illetve 5,6 másodperc alatt gyorsul álló helyből 100 km/órára. 1
- Az alapáron összkerékhajtással és nagyobb kapacitású akkumulátorral Mustang Mach-E First Edition teljesítménye 351 LE, forgatónyomatéka pedig 580 Nm, és az autó 5,1 másodperc alatt gyorsul helyből 100 km/órára. 1
- Az alapáron összkerékhajtással és nagyobb kapacitású akkumulátorral kínált Mustang Mach-E GT teljesítménye 487 LE, forgatónyomatéka pedig 860 Nm, és az autó 3,7 másodperc alatt gyorsul álló helyből 100 km/órára. 1
A választható összkerékhajtás egymástól függetlenül juttat vonóerőt az első és a hátsó kerekekre, így még jobb az autó gyorsulása és kezelhetősége – márpedig éppen ez egy Mustang lényege. A Ford mérnökei kifejezetten az európai kontinens keskenyebb, kanyargósabb útjaihoz és magasabb sebességhatáraihoz hangolták a lengéscsillapítókat, a rugókat, a stabilizátorokat, a kormányművet és a hajtásláncot.
“A Mustang Mach-E kiegyensúlyozott és közvetlenül reagáló, tisztán elektromos hajtásláncát sikerült úgy kialakítanunk, hogy mindenütt képes legyen élvezetes vezetési élményt nyújtani, akár Norvégia kanyargós Trollstigen szerpentinjein, akár a szédítő sebességű német autópályákon vagy a dimbes-dombos brit vidéki utakon autóznak vele,” mondta Geert Van Noyen, a Ford Európa járműdinamikai részlegének igazgatója.
A villamos energiát jó hatásfokkal hasznosító hajtáslánccal a hátsókerékhajtású Mustang Mach-E a WLTP-szabvány szerint akár 610 kilométert képes megtenni, míg az összkerékhajtású és a First Edition változat hatótávolsága 540 km. 2
Az Intelligens Hatótávolság funkció az addigi vezetési szokások és az időjárás-előrejelzés alapján számolja ki a még megtehető utat, a felhőalapú konnektivitást is felhasználva annak felméréséhez, milyen energiafogyasztásra lehet számítani a következőkben. A többi, egymással kommunikáló Ford elektromos járműből érkező adatok alapján – amelynek tulajdonosai másokkal is megosztják az útinformációkat – még pontosabb lehet a becslés.5
A töltés gyors és kényelmes. A Ford egy opcionális Ford Connected Wallbox készüléket is kínál a Mustang Mach-E vásárlóinak, amivel otthon is gyorsan és kényelmesen végezhetik el a töltést. A 7,4, illetve 11 kWh-s kivitelben megvásárolható, falra szerelhető eszköz segítségével a Mustang Mach-E akkumulátora körülbelül 8 óra alatt tölthető fel 10 százalékról 80 százalékra.7
A Mustang Mach-E alapfelszereltségének része még két további töltőkábel, amelyekkel út közben is bárhol megoldható a töltés. A 6 méter hosszú FordPublic Töltőkábel megfelel az Európában használatos szabványnak, így könnyen csatlakoztatható a váltakozóáramú töltőpontokhoz.8 A 6,7 méter hosszú Univerzális Otthoni Töltőkábel ugyanúgy csatlakoztatható az otthoni normál dugaljzatba, mint a 32 amperes, kék színű ipari aljzatokba; ez utóbbiakból még a Ford Connected Wallbox nélkül is gyorsan feltölthető az akkumulátor.
Az autó az egyenáramú gyorstöltőkkel is kompatibilis. A nagyobb kapacitású akkumulátorral felszerelt, hátsókerékhajtású Mustang Mach-E 119 kilométert képes megtenni, miután körülbelül 10 percre egy 150 kW-os IONITY gyorstöltőre csatlakoztatták.9 Ugyancsak mintegy 10 percnyi gyorstöltéssel a nagyobb kapacitású akkumulátorral felszerelt, hátsókerékhajtású Mustang Mach-E, illetve a First Edition változat 107 kilométerre elegendő energiát tud felvenni. 9 Gyorstöltéssel a nagyobb kapacitású akkumulátorral felszerelt, első- és összkerékhajtású modellek akkumulátora körülbelül 45 alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékra.9
A Mustang Mach-E mindegyik üzemmódjában rendelkezésre áll az egypedálos vezetés funkciója is, amivel nagyobb hatékonysággal nyerhető vissza az autó mozgási energiája. A gyorsítás és a lassítás a gázpedál lenyomásával vagy felengedésével vezérelhető, így még autentikusabbnak tűnik az elektromos autózás élménye. Közben persze a fékpedál is aktív marad arra az esetre, ha véletlenül erősebb fékhatásra lenne szükség.
A vezetővel együttműködő technológiák
A Mustang Mach-E modellben mutatkozik be az új generációs SYNC rendszer3, amin keresztül a vezető több mint 80 különböző beállítást módosíthat kedve szerint, az utastér belső hőmérsékletétől kezdve az üléshelyzeten át a környezeti hangulatvilágításig, így teljességgel személyre szabott utazási élményben lehet része. A rendszer gépi tanulási algoritmust alkalmazva képes az idő előre haladtával egyre jobban megérteni a vezetők szokásait, hogy pont a megfelelő időpontban élhessen a megfelelő navigációs és kommunikációs ötletekkel – így az autósnak nincs más dolga, mint a vezetésre összpontosítani.
A fejlett természetes hangfelismerés funkció tizenöt európai nyelven érti meg a természetes, hétköznapi beszédet, szóbeli utasításokkal vezérelve a szórakoztató és navigációs funkciókat, a beltéri környezetet vagy a telefonhívásokat. Hogy a kérdésekre és utasításokra a lehető legjobban reagálhasson, az új generációs SYNC rendszer a beépített intelligenciáját internetes keresések eredményeivel egészíti ki; az ehhez szükséges adatkapcsolatot az alapáron járó FordPass Connect modem biztosítja. 5
„Megszállottan dolgoztunk azon, hogy a Mustang Mach-E tulajdonosait a létező legszemélyesebb, legteljesebb mértékben összekapcsolt vezetési élményben részesítsük,” mondta Jan Schroll, a Ford Európa konnektivitásért felelős igazgatója. „Az új generációs SYNC a rendszer eddigi legintelligensebb változata, ráadásul minél tovább használja valaki az autóját, annál okosabbá válik. A rendszer ugyanis tudja, hogy mire (és mikor) van szüksége a vezetőnek. így az autósnak nincs más dolga, mint átadni magát a vezetés örömének.”
Az Apple CarPlay és az Android Auto rendszereket egyaránt ingyenesen előre telepítette a Ford, akárcsak a vezeték nélküli kapcsolódás lehetőségét.10 A 15,5 colos Full HD érintőképernyő letisztult kezelőfelületet jelenít meg, ami minimalista kialakításának köszönhetően rendezetten, könnyen értelmezhető módon tájékoztatja a vezetőt. Az okostelefonoknál megszokott, kétujjas parancsok (nagyítás, kicsinyítés, forgatás) itt is működnek; a képernyő alján elhelyezett, jellegzetes tárcsával pedig gyorsan és pontosan szabályozható a zenelejátszó vagy a konferenciahívás hangereje. A konnektivitást tovább javítja a SYNC AppLink, amely olyan támogatott alkalmazásokkal teremt minden eddiginél teljesebb integrációt a jármű és az okostelefon között, mint a what3words, a Waze vagy a Webex. És ha már szóba kerültek az okostelefonok: a vezeték nélküli töltőfelület is az alapfelszereltség része.
Az új generációs SYNC azzal is megkönnyíti az autózást, hogy online navigációt kínál.3 A valós idejű, illetve prediktív forgalmi információkat a TomTom biztosítja, míg a fedélzeti és felhőalapú útvonaltervezésről gondoskodó Garmin minden helyzetben a lehető leghatékonyabb útvonalat választja az autósok úti céljához. 11 Az utazások előre megtervezhetők, és az útvonalak a FordPass alkalmazás12 segítségével továbbíthatók az autónak. Az új generációs SYNC arról is tájékoztatja a vezetőt, hogy utazása során hol és mikor tudja feltölteni járművét, illetve valós idejű tájékoztatást nyújt a szabad töltőállomásokról és a töltési árakról.
A Mustang Mach-E modellben mutatkozik be a beszállást és az indítást megkönnyítő ‘Telefon-a-kulcs’ technológia4 is. A Bluetooth használatával a jármű azonosítja a közeledő tulajdonos okostelefonját, kinyitja az ajtózárakat, és lehetővé teszi, hogy az autós elinduljon a járművel, miközben egy pillanatra sem kell elővennie zsebéből vagy táskájából a telefonját.
Ha a készülék akkumulátora lemerülne, az autó nyitásához egy backup-kód írható be a B-oszlopon található billentyűzeten, és egy másik kód a központi érintőképernyőn az indításhoz és a vezetéshez. Ha többen is használják az autót, a Mustang Mach-E mindegyikük telefonját vagy kulcsát felismeri, és mire beülnek az autóba, a rendszer máris élesíti saját, személyes beállításaikat. Ugyancsak az autósok kényelmét szolgálja a kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó is: ha a vezető mindkét keze tele van, elég meglendítenie a lábát a hátsó lökhárító alatt, és a csomagtér máris feltárul.
A választható üzemmódok segítségével az autósok bármikor a pillanatnyi hangulatukhoz igazíthatják a vezetés élményét. A Suttogó, Aktív és Féktelen beállításokat úgy programozták a Ford mérnökei, hogy a vezető tökéletesen átélhesse velük az utazás legszebb pillanatait.
Az Aktív üzemmód remek egyensúlyt teremt az elektromos hajtás csendessége és a Mustang élvezetes, izgalmas teljesítménye közt, így tökéletes választás a mindennapos autózáshoz. A kabint lágy kék hangulatfény világítja meg, miközben a dinamikus műszeregység az EcoMode működését mutatja a lehető legjobb energiahatékonyság eléréséhez.
Ha a vezető igazi borzongásra vágyik, kiválaszthatja a Féktelen üzemmódot. Ez felszabadítja az autóban szunnyadó fenevadat: a kormányzás közvetlenebb lesz, a gázreakciók gyorsabbá válnak, és lassításkor még a visszakapcsolások érzete is megvan. A felpörgetett teljesítményhez jól illik az utastérben generált motorhang, a sportos narancssárga belső világítás, és a kijelzőn megjelenő dinamikus vonalak, amelyek hűen tükrözik a gyorsulást és a húzós kanyarban ébredő oldalirányú erőket.
A könnyebb kormányzást, a finomabb gázreakciót és a legcsendesebb haladást aktiváló Suttogó beállítás a Mustang Mach-E legkiegyensúlyozottabb üzemmódja. Ezt a nyugalmat még teljesebbé teszi a Fék Tapadásvezérlés6, ami optimális tapadást biztosít a vizes vagy csúszós utakon, még több terhet levéve ezzel a vezető válláról.
“A Mustang Mach-E lehetővé teszi, hogy a vezetés élménye tényleg személyre szabható legyen, és hogy a vezető pontosan azt kapja az autójától, amit a pillanatnyi hangulata alapján elvár. Így az autó olyan társsá válik, ami azonnal reagál az ember igényeire,” mondta Matthias Tonn, a Mustang Mach-E európai programjának főmérnöke. “Az egyes üzemmódok közti váltások finomak, de az összhatás pontosan akkor formálódik át valami egészen mássá, amikor a vezető akarja.”
Az autóhoz a vezetéssegítő technológiák széles kínálata áll rendelkezésre, amelyek még kellemesebbé teszik a Mustang Mach-E használatát, hogy az autós teljes egészében kiélvezhesse az utazást.
- A Stop & Go rendszerrel és Sávközép funkciókkal kiegészített Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatika6 biztosítja, hogy Mustang Mach-E kényelmes és biztonságos követési távolságot tartson, miközben mindvégig a forgalmi sáv közepén tartja az autót. A rendszer az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja.
- Az Aktív Parkolóasszisztens 2.06 segítségével az autó teljesen automatikusan, egyetlen gombnyomásra beáll a párhuzamos vagy merőleges parkolóhelyekre.
- Az Automatikus Vészfékezéssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer6 felismeri a gyalogosokat és kerékpárosokat az autó előtt – sőt azokat is, akik keresztezhetik a jármű nyomvonalát –, és ha ütközésveszély esetén a vezető nem reagál a figyelmeztető jelzésre, a rendszer automatikusan fékez.
- A Holttérfigyelővel kiegészített Sávtartó rendszer érzékeli a Mustang Mach-E holtterében, hátulról megjelenő járműveket, és ellenkormányzással figyelmezteti a vezetőt a veszélyre, ha ilyenkor szeretne sávot váltani.
A Mustang látványa (és élménye) új megközelítésben
A Mustang Mach-E elnyújtott, erőteljes motorháza, klasszikus sziluettje, agresszív fényszórói és jellegzetes, háromosztatú hátsó lámpái már első pillantásra egyértelműen elárulják, hogy ez az autó egy Mustang.
Az új elektromos hajtásnak és a padló alá beépített akkumulátoroknak köszönhető a SUV-arányokkal megalkotott, öt felnőtt ember számára kényelmes helyet kínáló Mustang Mach-E kabinjában rengeteg tér jut a barátoknak, a gyerekeknek és a csomagoknak.
Alaphelyzetben 402 liternyi csomagtér áll rendelkezésre, ami a hátsó üléssor ledöntésével 1420 literre bővíthető; mindezt egy első csomagtartó egészíti ki, hiszen a gépháztető alatt nincs belsőégésű motor. Ez a 81 literes tárolórekesz folyóvízzel is kimosható, így ideális a vizes vagy sáros sportruházat, a túrabakancsok vagy a szörfruhák szállítására.13
Bármerre tekintünk az utastérben, mindenütt formás, modern dizájn-megoldásokat és intelligens funkciókat találunk. Az autóhoz rendelhető prémium B&O hangrendszer hangszórói észrevétlenül olvadnak bele a műszerfalba, végignyúlva a szellőzőnyílások fölött, mint egy sound bar – ez a megoldás egyébként elnyerte az iF DESIGN AWARD 2020 díját. 14 Mindemellett a tradicionális Mustang-formák is visszaköszönnek, amire jó példa a dupla árnyékolós műszeregység.
Még a fixen beépített panoráma üvegtető is rejt egy apró titkot: az tető speciális infra-szűrő bevonata nyáron hűvösebben, télen pedig melegebben tartja az utasteret. Emellett az üvegben egy belső szűrőréteg is található, ami az UV-sugárzás ellen biztosít védelmet.
A Mustang Mach-E tulajdonosa már a legelső pillanattól úgy érezheti, hogy autója kifejezetten az övé, hiszen az új Jármű Távbeállítás funkció segítségével még átvétel előtt konfigurálhatja vadonatúj járművét. Ehhez egyszerűen csak létre kell hoznia egy személyes profilt, ahol elmentheti kedvenc beállításait és a gyakran felkeresett helyszíneket – például a munkahelyét vagy a szupermarketet –, sőt a biztonság kedvéért a közeli töltőállomásokat is.
Online vagy a FordPass alkalmazáson12 keresztül is elvégezhető számos olyan személyes beállítás, mint például a mindennapos munkába indulás időpontja, a kabin hőmérséklete vagy az akkumulátor töltési szintje, sőt a Mustang Mach-E választható üzemmódjai is személyre szabhatók.
A személyes profilt az informatikai felhő tárolja, így amikor a vásárló megkapja a kulcsokat és először kapcsolja össze okostelefonját az autójával, minden beállítás betöltődik a járműbe – így nem kell bajlódnia az új adatok megadásával, hanem már indulhat is.
“Tökéletesen kiaknázzuk a konnektivitásban rejlő előnyöket. Vásárlóink még új autójuk átvétele előtt elvégezhetik saját beállításaikat. A FordPass segítségével a távolból is beprogramozhatják legfontosabb célállomásaikat, kiválaszthatják az általuk preferált üzemmódot és sok mást is,” tette hozzá de Waard.
A vezeték nélküli, más néven ‘over-the-air’ frissítések révén az autó folyamatosan tökéletesedik, még akkor is, ha tulajdonosa éppen otthon üldögél – vagyis nem kell arra várni, hogy a programfrissítés megtörténjen.
Számos frissítést két percen belül aktivál a rendszer, némelyik pedig gyakorlatilag láthatatlan marad a tulajdonos számára, aki azt is megválaszthatja, hogy mikor menjen végbe a frissítés: akár úgy is beprogramozhatja a rendszert, hogy az update akkor történjen meg, amikor egyébként nem használná a gépkocsit – például az éjszaka közepén. A Mach-E szinte minden számítógépes modulja vezeték nélkül frissíthető, vagyis a Ford olyan teljesítménynövelő és teljesen új funkciókat is képes telepíteni, amelyek még nem is léteztek, amikor a tulajdonos megvásárolta az autót.
Átfogó feltöltő hálózat
A Mustang Mach-E tulajdonosai az iparág élvonalába tartozó hálózatára támaszkodhatnak, ami Európa-szerte akadálytalan hozzáférést biztosít a feltöltő pontokhoz.
Azok a vásárlók, akik idén és 2021-ben rendelik meg a Mustang Mach-E modellt, öt éven át ingyenes hozzáférést5 élvezhetnek a FordPass Töltőhálózathoz – Európa egyik legnagyobb nyilvános töltőpont-hálózatához –, ami mára több mint 155.000 töltőállomást ölel fel Európában.
A NewMotion céggel kialakított együttműködésnek köszönhetően a FordPass alkalmazással a Ford ügyfelei már 21 országban egyszerűen, ugyanazzal az ügyfélfiókkal kezdeményezhetik és fizethetik ki a feltöltést, miután az alkalmazással megtalálták a legközelebbi töltőállomást.
Emellett a Mach-E vásárlói egy éves ingyenes hozzáférést5 kapnak az IONITY gyorstöltő-hálózathoz is, amely most alakult meg 300 feltöltő ponttal, és a tervek szerint az év végéig 400 állomást számlál majd. A Ford az IONITY konzorciumnak is alapító tagja és részvényese; a társulás célja, hogy gyorstöltő állomásokat létesítsen a legfontosabb európai helyszíneken és az autópályák mentén.
# # #
1 A Ford tesztadatai olyan tesztelési eljáráson alapulnak, amikor 30 cm-es nekifutással, vagyis gördülőrajttal indul az autó.
2 Az üzemanyag/energiafogyasztási, CO2-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb 2017/1151/EC direktíva alapján regisztrálták. A könnyű haszongépjárművek típusbizonyítványa a Világszinten Összehangolt Könnyűgépjármű-Vizsgálati Eljárással (WLTP) készül, és üzemanyag/energiafogyasztási és CO2-kibocsátási adataikat az Új Európai Vezetési Ciklus (NEDC) és a WLTP eljárás szerint is mérik. A WLTP a 2020-as év végén váltja fel teljesen az NEDC eljárást. Az NEDC kivezetésének időszakában a WLTP által mért üzemanyag-fogyasztási és CO₂-értékeket visszaszámítják az NEDC szabvány szerinti értékekre; ez a 'korrelációs eljárás'. Az új értékek némileg különböznek majd a korábbi fogyasztási és emissziós értékektől, mivel a vizsgálat néhány eleme is megváltozik, így előfordulhat, hogy ugyanazon járműhöz különböző üzemanyag-fogyasztási és a CO2-kibocsátási adatok tartoznak.
3 Ne vezessen zavaró körülmények hatása alatt. Ha lehetséges, használja a rendszerek hangvezérlését, és na használjon kézben tartott készülékeket.
4 A ‘telefon-a-kulcs’ funkció nem érhető el az Egyesült Királyságban és Írországban.
5 Aktiválást igényel.
6 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását
7 A Ford Connected Wallbox 7,4 kW-os változatával a Mustang Mach-E normál kapacitású akkumulátora körülbelül 8 óra alatt tölthető fel 10 százalékról 80 százalékra, a nagyobb kapacitású akkumulátor esetében pedig ehhez körülbelül 10 óra szükséges; a 11 kW-os változattal a Mustang Mach-E normál kapacitású akkumulátora körülbelül 6 óra alatt tölthető fel 10 százalékról 80 százalékra, a nagyobb kapacitású akkumulátor esetében pedig ehhez körülbelül 7 óra szükséges.
8 A FordPublic Töltőkábel (Mode 3) kompatibilis a 2. típusú csatlakozóval felszerelt egyenáramú töltőberendezéssel.
9 A tervezett hatótávolság és a feltöltés idejének kiszámítása a gyártó teszteredményei és a WLTP hatótávolság-számítási módszere alapján történt. A megadott hatótávolság az első 10 percnyi töltés után értendő, ami akkor kezdődik, amikor az akkumulátor elkezdi felvenni a töltést. Amikor az akkumulátor eléri csúcskapacitását, a töltés mértéke csökken. A töltési csúcsidő és az akkumulátor állapota függvényében az egyéni eredmények változók lehetnek. A jármű hatótávolságát olyan tényezők befolyásolhatják, mint a kiegészítő rendszerek használata, a vezetési stílus, a jármű állapota és a lítium-ion akkumulátor üzemideje.
10 Aktív adatátviteli szolgáltatással és kompatibilis szoftverrel rendelkező telefon szükséges. A SYNC nem ellenőrzi a harmadik felek által biztosított termékeket; ezek működéséért a kibocsátó harmadik felek felelősek.
11 A Live Traffic funkció külön előfizetést igényel a kezdeti próbaidőszak után.
12 A FordPass alkalmazás kompatibilis az Apple és Android rendszerű okostelefonokkal, és 40 európai piacon tölthető le az Apple App Store és a Google Play oldalakról.
13 A szállítási és csomagtér-kapacitást a csomagok tömege és súlyelosztása is befolyásolja
14 iF DESIGN AWARD 2020 a terméktervezésben.
15 A frissítések két percen belül aktiválódnak, de egyes frissítések aktiválásához az autót le kell parkolni; az autós dönti el, hogy számára melyik időszak a legmegfelelőbb erre. A tulajdonos értesítést kap arról, ha a szoftverfrissítések rendelkezésre állnak; a frissítés fajtájától függően WiFi-kapcsolaton vagy mobilkapcsolaton keresztül indítható el a folyamat.
Forrás: Ford