Suzuki Hybrid 48V és 12V
Hír megjelenése: 2020.02.25
Eljött az idő, hogy megtapasztalja a Suzuki Hybrid 48V és 12V benzin-elektromos üzemű fejlett, hibrid járműtechnikai rendszereinket. A hibridtechnológia csökkenti a szén-dioxid kibocsátást, és javítja az üzemanyag-takarékosságot, ami alacsonyabb fenntartási költségeket jelent. Még a nagyobb, 48 voltos akkumulátorral szerelt egység is könnyebb és kevésbé helyigényes, mint a megszokott hibrid rendszerek. A Suzuki Hybrid 48V és 12V a kis súlyú karosszériáinkkal egyesítve nemcsak még gazdaságosabbak, de fürge teljesítményt is biztosítanak.
Ismerje meg hibrid autóink működését!
Hybrid 48V
A Suzuki könnyű és kompakt új hibrid rendszere egy meghajtó funkcióval is ellátott Integrált Indítógenerátorból (ISG) és egy 48 voltos lítiumion-akkumulátorból, valamint egy 48-12 voltos DC/DC konverterből áll. Az ISG lassításkor áramot fejleszt, amely az akkumulátorokban tárolódik. A rendkívül hatékony töltési folyamat gyakori motorrásegítést tesz lehetővé. A tárolt energiának köszönhetően a hibrid rendszer az utazósebesség elérése után minimalizálja az áramfelhasználás benzinmotorra háruló terhelését. Az automata Start/Stop rendszerrel megállított benzinmotort simábban és egyenletesebben újraindítja, míg az üzemanyagigényes gyorsítás során az ISG saját nyomatékát használó két funkciójával (nyomatéknövelés és nyomatékkiegyenlítés) tovább segíti annak működését.
Nyomatékkiegyenlítés
A nyomatékkiegyenlítés az ISG nyomatékát felhasználva rásegít a benzinmotor forgatónyomatékára, így kompenzálja a gyorsítási folyamat során fellépő késleltetett motorválaszt.
Nyomatéknövelés
A nyomatéknövelés zökkenőmentesebbé teszi a gyorsítást azáltal, hogy az ISG forgatónyomatékával támogatja a benzinmotor nyomatékát, amíg a turbófeltöltő a motorba nem juttatja a sűrített levegőt.
ISG alapjárati mód
Mikor a kuplungot kinyomjuk a lassításhoz, és a motor fordulatszáma az alapjárati fordulatig csökken, az ISG alapjáraton tartja a benzinmotort és leállítja az üzemanyag-felhasználást. Miután az alapjárat folytonos, a jármű igény szerint bármikor visszagyorsítható.
Hybrid 12V
Ez a 12 voltos hibrid rendszer olyan helytakarékos, egyúttal könnyűsúlyú egység, amely magában foglalja a generátorként és indítómotorként egyaránt működő integrált indítógenerátort (más néven ISG). A motorhoz szíjjal kapcsolódó ISG a jármű elindulásakor és gyorsításakor segíti a motor működését, ezenkívül regeneratív fékezéssel áramot is fejleszt, ami hozzájárul az üzemanyag-takarékosság javításához és a szén-dioxid kibocsátás csökkentéséhez.
Az autókhoz kifejlesztett hibrid benzin-elektromos motorrendszerünk a vezető ülés alatt elhelyezett nagy teljesítményű, kompakt lítiumion-akkumulátor segítségével energiatárolásra is képes, emellett az integrált indítógenerátorral működtetett motorleállító funkciót (stop & start) is tartalmaz. Az Suzuki Hybrid 12V rendszer csak az első hidegindításkor használja a motor hagyományos indítómotorját, minden egyéb körülmény esetén az ISG-egység segítségével teszi lehetővé a motor zökkenőmentes és csendes újraindítását.
A hibrid gyorsulás közben biztosított energiarásegítés miatt úgy nevezett lágy hibrid rendszernek tekinthető, amely ideális a kompakt autókban történő alkalmazás szempontjából, és mindössze 6,2 kg-mal növeli az összsúlyt.
A regeneratív fékezésnek köszönhetően, amelynek során a kinetikus hőenergia villamos energiává alakul, az ISG a hagyományos generátoroknál nagyobb hatásfokkal termel áramot. Az ISG-egység azonnal érzékeli a fékpedál lenyomását, és egyaránt tölti a lítiumion-akkumulátort és a 12 voltos hagyományos akkumulátort.