Telephelyeink

A Ford nyerte a motorok ‘Oscar-díját’

Hír megjelenése: 2019.05.24
A Ford 1,0 literes EcoBoost motorja immár 11. alkalommal kapta meg a motorok ‘Oscar-díját’; 2018-ban minden negyedik Fordot ezzel a blokkal értékesítettek Európában.

A Ford erős, üzemanyag-takarékos és sokoldalú 1,0 literes EcoBoost motorja lett a 2019-es Év Motorja és Erőforrása (IEPOTY) verseny győztese a 150 lóerő alatti kategóriában. 2012-es bevezetése óta a motornak ez már a 11. IEPOTY-díja.

Az akár 140 lóerő teljesítmény leadására képes, gyors gázreakciókat és élvezetes vezetési élményt kínáló kompakt, csekély belső súrlódású blokk hajtja a 2018-ban Európában eladott Ford-modellek egynegyedét – azaz több mint 410.000 járművet – az apró Fiestától egészen a Transit Connect áruszállítóig.


A Ford nemrégiben továbbfejlesztette az 1.0 EcoBoost egységet, hogy még csekélyebb fogyasztással működjön a Ford Focus és a Transit Connect modellekben; ehhez a mérnökök olyan technológiákat alkalmaztak, mint például a háromhengeres motoroknál elsőként bevezetett hengerlekapcsolás.

A hengerfej, az üzemanyag-befecskendezés és az emissziószabályozó rendszerek nagymérvű átalakítása hatásosan egészíti ki az EcoBoost alaptechnológiákat, vagyis a turbótöltést, a nagy nyomású közvetlen befecskendezést és a kettős független változó szelepvezérlést. A továbbfejlesztett motor idén további modellek kínálatában is megjelenik.

“Az 1,0 literes EcoBoost újra meg újra mércét állít a kompakt benzinmotorok kategóriájában, még hét évvel és tizenegy győzelemmel azután is, hogy először nyerte el az Év Motorja címet,” nyilatkozta Carsten Weber, a Ford Európa hajtáslánc-kutatásért és tervezésért felelős részlegének igazgatója. “Már 1,6 millió 1.0 EcoBoost motoros autó járja az utakat, de még mindig tudunk új lehetőségeket felfedezni ebben az erőforrásban. Most például azzal, hogy ez a blokk képezi majd a hamarosan megjelenő, még takarékosabb elektromos hajtásláncaink alapját.”

A 31 ország 70 szakemberéből álló IEPOTY-zsűri összesen 145 ponttal jutalmazta a Ford 1.0 EcoBoost motor képességeit, amely így 26 ponttal győzött a 150 lóerő alatti kategóriában, olyan versenytársakat megelőzve, mint a BMW, a PSA csoport, a Toyota/Lexus és a Volkswagen.

Az 1,0 literes EcoBoost motor új trendet indított útjára az iparágban, amelynek nyomán ma már több gyártó is kínál kis lökettérfogatú, nagy teljesítményű, háromhengeres, turbótöltésű benzinmotort.

“Az első, 2012-es győzelem óta ez az apró ékkő folyamatosan állja az idők próbáját, és a legtöbb autógyártó igyekszik felzárkózni ehhez a sikerhez,” vélekedett Nicol Louw, a Car magazin dél-afrikai munkatársa és az IEPOTY zsűrijének tagja.

A Ford nemrégiben jelentette be, hogy a népszerű 1,0 literes EcoBoost motor lesz az alapja az új Fiesta EcoBoost Hybrid és Focus EcoBoost Hybrid modellek erős és élénk mild hybrid hajtásának, amit úgy hangolnak a mérnökök, hogy az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett is garantálja a lelkesítő teljesítményt és a készséges gázreakciókat – vagyis a Ford “élvezetesen vezethető” karakterét.

Ezekben a kifinomult elektromos hajtásláncokban a normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.

A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a belsőégésű motor mellett, felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát; ez azt jelenti, hogy csökken a benzinmotor igénybe vétele, és ezzel együtt az üzemanyag-fogyasztás is. Ráadásul a BISG rásegítése ütősebb, dinamikusabb teljesítményt eredményez, különösen a belsőégésű motor alacsonyabb fordulatszám-tartományaiban, így a vezetés élménye közvetlenebb és rugalmasabb lesz. A BISG jelentősen mérsékli a turbólyuk-hatást, ezért a mérnökök egy nagyobb turbótöltővel 155 lóerőre növelhették a blokk teljesítményét.


Szintén az 1,0 literes EcoBoost működik majd a kategóriaelső Transit Custom Plug-In Hybrid áruszállítóban és a Tourneo Custom Plug-In Hybrid személyszállítóban is, amelyeknek vezetői tisztán elektromos hajtással is autózhatnak majd, anélkül, hogy aggódniuk kellene az akkumulátor lemerülése miatt.

A Transit Custom Plug-In Hybrid próbaüzeme jelenleg is folyik Londonban (később pedig Valenciában és Kölnben folytatódik), hogy pontosan kiderüljön, milyen előnyöket jelent ez a megoldás a környezet és a vásárlók számára.

forrás: ford.hu

Munkatársaink

Kérjük válasszon márkát!
Kérjük válasszon telephelyet!


Kérjük válasszon telephelyet!
Cím
2030 Érd, Kis-Duna utca 7-9.
Telefon
Nyitva tartás
Értékesítés:
Hétfő-Péntek: 08:00-17:00
Szombat: 09:00-13:00
Vasárnap: Zárva

Szerviz/Alkatrész:
Hétfő-Péntek: 08:00-17:00
Szombat-Vasárnap: Zárva
Kedves Ügyfeleink! 2024. november 29.-én, rövidített nyitva tartással, 08:00 – 15:00 között várjuk. Megértésüket köszönjük!

Visszahívást kérek



Weboldalunkon sütiket (cookie-kat) használunk annak érdekében, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek.
Az adatvédelmi tájékoztató tartalmát megismertem. A tájékoztató ismeretében hozzájárulok a sütik használatához. További információk