Fiat Bravo 1,6 literes dízelmotorral (megérkezett)
Hír megjelenése: 2008.01.18
A Bravo már megvolt. Egy éve beszámoltunk a bemutatóról, kipróbáltuk a 1,9 Multijetet, és nemrég szó volt egy Tjet Sportról is. Valami azért mégis hiányzott, a Bravo szinte kívánta az 1,6-os dízelt.
A torinói bemutatón azonnal kétféle, 105 és 120 lóerős változattal próbáltak megismertetni. A gyengébbiknek 290, az erősebbnek 300 Nm a nyomatékmaximuma. Hűha, így elsőre nem is hangzik rosszul.
A közös nyomócsőben megemelték a nyomást, új rendszerű injektorokat találtak ki, és nem utolsósorban szereltek rá egy elektronikusan vezérel turbót. A 120 lóerős autó változó geometriájú turbóval készül.
Az egyhatos Multijethez hatsebességes - vagy ha valaki így jobban ismeri: C530 - váltó jár. Kellemesen kapcsolható, csendes darab, sőt a hatodik fokozat a menetzaj csökkentésének hasznos eszköze lehet az autópályán.
A minőség tekintetében eddig sem volt gond a Multijetekkel, de erre a motorra a fejlesztés során állítólag még fokozottabban odafigyeltek. A próbapadi vizsgálatokkal több mint 40 ezer órát vacakoltak, és körülbelül 1 millió kilométeren keresztül hajtották. Végül is oly' biztosak lettek a dolgukban, hogy a szervizintervallumot 35 ezer kilométerben határozták meg. Ez eddig még nem volt divat ebben a kategóriában.