Moszkvában kiállították a legújabb L90
Hír megjelenése: 2010.08.26
Az R90-es az első modell, amely már a Renault műszaki megoldásain alapul, és ezt le sem tagadhatná. Már a név alapján gyanakodhatunk, hogy valamiféle rokonság lehet az új Lada és a Dacia Logan között, hisz a román-francia típust annak idején L90 néven fejlesztették.
A rokonság szó azonban nem fejezi ki tökéletesen a valóságot: a Lada gyakorlatilag egy Logan MCV-t állított ki a standjára, kissé átalakított hűtőráccsal. A hajócskás jelvényen, a típusjelzésen és némi krómozott műanyagon kívül nincs is semmi különbség, úgy tudjuk, még a felszereltsége is tökéletesen megegyezik a román gyártású autókéval. A különbség annyi, hogy a Lada az R90-est csúcsmodellnek szánja: csak 1,6 literes motorral lesz kapható, és elég sok extrával, mivel az olcsó belépőmodell a Lada Kalina tovább egyszerűsített változata lesz.
Az R90 bemutatása logikus lépés volt a Renault részéről: az orosz kormány, mint a Lada főrészvényese elvárta, hogy a francia vállalat technológiai segítséget nyújtson az AvtoVAZ-nak, méghozzá nagyon rövid időn belül, hogy megtarthassa 25%-os részesedését a cégben. A Logan pedig készen van, viszonylag korszerűnek számít, és amúgy is kevesebb készül belőle, mint eredetileg várták. Érdekes kérdés persze, hogy hogyan tudják majd eladni, ugyanis ugyanez az autó Renault emblémával is kapható, és nyilván nem lehet cél a franciák számára, hogy saját típusuk eladásait rontsák a Lada révén.
Mindenesetre úgy néz ki, az R90 már jövőre sorozatgyártásba kerülhet Togliattiban, persze valami emészthetőbb típusjelzéssel, és ez a Lada túlélése szempontjából mindenképp jó hír, hiszen a Logan műszaki színvonalát tekinve vagy egy évtizednyi előrelépést jelent a legmodernebb Ladához, a Kalinához képest is.
Elolvasom a cikket...