ŐSSZEL ÉRKEZIK AZ ÚJ HONDA JAZZ!
Hír megjelenése: 2008.08.22
Az előd olyan jellegzetességei, mint a középre helyezett benzintank és a "mágikus" ülések maradtak, viszont az új modell fogyasztása és szén-dioxid kibocsátása sokat javult. Az előretolt kabinnak köszönhetően (cab forward design) a Jazz középkategóriás méretű utasteret kínál, még több hely van benne, mint korábban (h./sz./m.: 3900/1695/1525 mm). Hossza 55 mm-t, szélessége 20 mm-t gyarapodott, de nőtt a tengelytávja (+ 50 mm) és a nyomtávja is (+ 35 és 30 mm). A második sori székek immár egy mozdulattal lefektethetők, még akkor is, ha az elsők teljesen hátra vannak tolva. A csomagtér a gumijavító készlettel rendelkező autókban 399 literesre nőtt (az elődé 380 literes volt), és dupla padlójú lett (sztenderd az 1,4 literes modelleken). A padló alatti rekeszt fedő elem nagyon ötletes darab, ugyanis félig vagy teljesen ráhajtható a hátsó üléstámlákra. Előbbi esetben magas, nehéz tárgyak szállíthatók a Jazz-zel, utóbbi esetben pedig kétszintes csomagtér jön létre, ahol a könnyebb tárgyak hálóval is elszigetelhetőek. Nagyobbak lettek a kerekek, módosították a felfüggesztést, továbbá alapfelszerelés lett a VSA menetstabilizáló rendszer, a 6 légzsák, csakúgy, mint az első aktív fejtámlák. A következő generáció 1.2 literes, 90 lóerős és 1.4 literes, 100 lóerős változó szelepvezérlésű benzinmotorokkal lesz kapható. Az 1.2-es átlagfogyasztása 5,1 l/100 km, szén-dioxid-kibocsátása 120 g/km, míg a nagyobb motor megfelelő adatai 5,2 l/100 km és 123 g/km. Nem csoda, hogy nincs dízel. Az 1.4-es kapható robotizált hatfokozatú váltóval, mely az 1,2-es szintjére csökkenti a fogyasztást és szén-dioxid-kibocsátást. A kézi váltós modellekben váltásjelző segíti a sofőrt a takarékos vezetésben.