Az Év haszongépjárműve: új Doblo Cargo
Hír megjelenése: 2010.09.22
Az új Fiat Dobló Cargo nyerte el a 2011-es Év haszongépjárműve díját. A 24 országból érkezett haszonjármű szakíróból álló zsűri a lehetséges 168-ból 128 ponttal az új Fiat Dobló Cargónak ítélte a 2011-es Nemzetközi Év Haszongépjárműve díjat. A rangos díjat az egyik legjelentősebb európai haszonjármű kiállításnak számító 63. Hannoveri Nemzetközi Autószalonon adták át. A díjazott haszongépjármű dizájnja sok szempontból lenyűgözte a zsűrit, de ezek közül is a felvonultatott karosszéria- és raktérváltozatok száma volt a legjelentősebb. A Dobló kínálata a hosszú tengelytávú, emelt tetejű modell mellett vontató padlólemezes és kisteherautó változatokat is tartalmaz.
Az új Dobló Cargo a haszongépjármű kategória első olyan modellje, melyet a kompakt külső méreteket meghazudtoló raktérkapacitás és terhelhetőség jellemez. Ugyanakkor rendkívül takarékos és környezetbarát működés jellemzi. Ezen tulajdonságai miatt a Fiat Professional új modellje az első és egyetlen kategóriájában, mely igazi változást hozott a személyautó-alapú haszongépjárművekhez képest. Ez a jármű már a kezdetektől fogva valódi haszonjárműnek készült: sokféle felszereltségének, tíz eltérő karosszériaváltozatának, valamint a karosszériaváltozatok, oldal- és hátsó ajtók valamint különféle motorok szabad variálhatóságának köszönhetően összesen több mint ötszázféle verzióban kapható Dobló bármilyen munkakörnyezetben megtalálja a helyét. Ezáltal ideális választás a naponta sok-sok órát a járműben töltő hivatásos sofőrök számára: sok megállással és elindulással járó városi utakra, és gyors városok közti ingázásra is kiválóan alkalmas.
Az új padlólemezre épülő Dobló Cargo több rekordot is tart kategóriájában: rakterének hossza 2,17 méter, szélessége a kerékjáratok között 1,23 méter, rakterének térfogata akár 4,6 köbméter (pár hónap múlva a Maxi High Roof változat bevezetésével ez 5,4 köbméterre nő), terhelhetősége 750 és 1000 kg között változik, fogyasztása 4,8 l/100 km, hatótávja pedig 1250 km alig 126 g/km-es CO2-kibocsátás mellett a 90 lóerős 1.3 MultiJet Euro 5 motorral. Ezek a jellemzők segítenek alacsonyan tartani az üzemeltetési költségeket. Az új Dobló tágas, kocka alakú, szabályos, teljes mértékben kihasználható rakteret kínál a rakodást megkönnyítő oldalsó tolóajtókkal és nagyméretű hátsó ajtókkal.
Forrás: ItaliaSpeed.hu (www.italiaspeed.hu)